skip to Main Content

Geïntegreerde inkoopsoftware in een S&OP/ERP applicatie

Efficiënt beheren van inkoopprocessen kan alleen wanneer alle vereiste functies zijn geïntegreerd, en de gegevens centraal en realtime beschikbaar zijn. Grensloos voorziet met Pluriform in deze behoeften. Inkoopbeheer is een kernfunctionaliteit in Pluriform waarmee essentiële inkoopactiviteiten worden geautomatiseerd.

Pluriform biedt e-procurement functionaliteit aan voor:

  • Materials Management (MM)
    Materials Management is het plannen van de inkoop met de material requirement planning. Dit bevat het standaard inkoopproces met driepunts-matching op bestelling, goederenontvangst en inkoopfactuurcontrole op aantal en prijs van de goederen. Hiermee ontstaat realtime inzicht in de voorraadgegevens, om cruciale vragen te beantwoorden als: wat is wanneer voor welke aanvrager nodig? Op het dashboard van Pluriform kunt u uw juiste informatie presenteren zoals bijv. welke bestellingen voor een project uitstaan en wanneer de materialen daarvoor nodig zijn. Voorraadinformatie, vanuit het productieoogpunt, denk aan levertijden van materialen rondom de transporten, planning gereed-product. Daarnaast biedt het rapportage mogelijkheden om bijv. de totale bestelkosten per leverancier in kaart te brengen, in te zoomen op tijdsperiodes, artikelgroepen etc.
  • Leveranciersbeheer (SRM)
    Om de inkoper te ondersteunen tijdens de contacten die hij heeft met toeleveranciers om te komen tot de beste mix van prijs, samenwerkingsniveau, kwaliteit en leverbetrouwbaarheid, managet hij in Pluriform het ´purchase-to-pay’ (P2P) proces. Dit betekent dat het hele proces van een bestelaanvraag, het beoordelen van de rapportages van de kwaliteitscontroles, inkoop/aankoop tot en met het automatisch betalen van de factuur ondersteund wordt door Grensloos Pluriform.
  • Contract management
    Met de Pluriform functionaliteit: contract management kunnen gebruikers facturen controleren op basis van contracten. Pluriform matcht, controleert en verwerkt de facturen die gerelateerd zijn aan afspraken in een contract.

De voordelen van één multifunctionele e-procurement module binnen Pluriform

  • Beheer van stamgegevens bij artikelen en relaties geschiedt centraal en wordt in alle vereiste transacties geïntegreerd.
  • Met een druk op de knop en realtime ontstaat er een totaalbeeld van leveranciers, zodat er doelmatig te werk gegaan kan worden bij het nemen van beslissingen, identificeren van potentiële kostenbesparingen en het beheren van SRM.
  • Tijdwinst en geld besparen doordat informatiestromen tussen inkoop, verkoop en de boekhouding soepel verloopt.


De inkoopbeheerfunctionaliteit van Grensloos Pluriform


Inkoop

 

Maak in een paar eenvoudige stappen één of meer inkooporders en goederenontvangsten aan.

Koppel inkoopdocumenten en bekijk document trails voor audit- en researchdoeleinden.

 

Beheer retourzendingen, bijzondere uitgaven en meerdere valuta’s.

Genereer gedetailleerde inkoop- en prijsrapporten.


Stamgegevens van artikelen en leveranciers

 

Beheer gegevens van leveranciers en over artikelen centraal.

Bekijk leveranciersgegevens incl. betalingsvoorwaarden en betaalwijzen. Voer grafische inkoopanalyses uit op gegevens van leveranciers.

Houd gedetaileerde artikel inkoopgegevens bij, inclusief prijslijsten en fiscale informatie.

Integreer stamgegevens in alle transacties.


Integratie voorraadbeheer en boekhouding

 

Synchroniseer goederenontvangst en magazijnvoorraden realtime.

Plan de inkoop met de materiaal requirement planning.

 

Bereken automatisch de boekwaarde en de laatste inkoopprijs van voorraden.

Genereer geavanceerde waarderings- en boekhoudrapporten.

Back To Top